18 september 2021
REMO - Haagse Hout 1-3

Vandaag leek het er op dat Diego Bleijs eindelijk de nul ging houden, maar helaas: weer niet de nul.
Over de wedstrijd hoeft niet veel gezegd te worden: laag tempo, niet veel kansen en een tegenstander die het HH niet echt moeilijk kon maken.

Uiteindelijk waren het 2 goals van Ted die het verschil maakten. Daarnaast besloot de scheidsrechter om tot 3x toe HH een penalty te onthouden, anders had de score nog wel flink kunnen oplopen.

Met 7 punten uit 3 wedstrijden heeft HH wel een prima bekerronde erop zitten. Of dat genoeg is voor de volgende ronde is afhankelijk van het resultaat uit de andere poulewedstrijd. Volgende week gaat de competitie eindelijk beginnen, HH begint met een uitwedstrijd bij Voorschoten!

11 september 2021

Bekerwedstrijd HH 2 - Rijnsburgse Boys 5 1-1

Na de goede overwinning van vorige week (2-7 tegen SJC) kwam vandaag Rijnsburgse Boys op bezoek. HH heeft zo in de voorbereiding aardig wat afwezigen, dus het was flink puzzelen vooraf.

HH begon dan ook wat onwennig, het was vaak net te snel de bal kwijt en had moeite om rust in de ploeg te houden. Kansen kwamen er wel, maar het waren vooral schoten van afstand. Bij de 1e echte kans werd het met wat mazzel 1-0 door Omer. Dat dit ook gelijk de ruststand was kwam door een sterk keepende Diego Bleijs.

In de 2e helft was bij beide ploegen de pijp een beetje leeg, waardoor er meer ruimte kwam en ook meer kansen. HH had de wedstrijd al lang in het slot moeten gooien, toen het 20 min voor tijd de deksel op de neus kreeg. In het laatste deel van de wedstrijd kregen beide ploegen eigenlijk geen kansen meer, eindstand 1-1.

Onnodig puntverlies, mede doordat HH vooral voorin stootkracht miste vandaag. Volgende week de laatste bekerwedstrijd tegen REMO voordat eindelijk de competitie weer begint!

4 september 2021

Na bijna een jaar zonder officiële wedstrijd, was het eindelijk zover. Op bezoek bij SJC 2 mocht Haagse Hout 2 (voorheen 3) komen opdraven voor de 1e bekerwedstrijd. Toevallig was SJC2 ook de tegenstander bij de laatste officiële wedstrijd, die Haagse Hout toen zeer onnodig verloor met 4-3.
Net als vorige pot was het vooral in de 1e helft een vervelende wedstrijd. SJC was flink aan het uitdelen, maar bij iedere overtreding van HH leek het alsof de wereld verging. HH had hierdoor moeite om tempo in het spel te brengen, maar kwam desondanks toch vrij simpel op een 0-3 voorsprong door geklungel achterin bij SJC. Kort voor rust begon HH zelf ook te klungelen, waardoor het binnen een paar tellen 2-3 stond.
Ondanks de krappe voorsprong bij rust was er in de 2e helft geen vuiltje aan de lucht. Kans op kans noteerde HH, waarvan er uiteindelijk 4 benut werden, met een 2-7 eindstand als resultaat. Met 4 doelpunten nam Iwan Zwmr het grootste deel van de productie voor zijn rekening, maar de mooiste van de dag was toch wel de 0-1 van Guido Martiñez.

Een heerlijk begin na bijna een jaar zonder officiële wedstrijd. Komende weken blijft het nog een beetje puzzelen voor HH door blessures en vakantie, maar dit goede resultaat biedt goede hoop voor een mooi seizoen voor het nieuwe 2e. Volgende week wacht bekerwedstrijd 2, thuis tegen Rijnsburgse Boys!
Geen wedstrijdverslagen gevonden